ALLTID TILGJENGELIG.
ALLTID PÅLITELIG.
TelluVisit gjør helsepersonell tilgjengelige, selv når hverdagen er travel og avstandene store. Det gir også brukerne en trygghet om at de blir tatt vare på, og at hjelpen bare er et klikk unna.
Det er den beste kombinasjonen av velferd og teknologi.
TelluVisit er en modul i TelluCare-systemet som dekker alle former for kommunikasjon mellom helsepersonell og brukere. Den dekker en rekke ulike funksjoner og konsepter, fra det som kalles Digitalt Hjemmebesøk og Digital Hjemmeoppfølging (DHO) til full integrasjon med Digitalt Tilsyn – hvor vi leverer eksepsjonelt gode løsninger gjennom TelluVision-modulen vår.
TelluVisit-konseptet består av tre enkle deler: Et system for kommunikasjon (f.eks. videoløsninger) og en enkel mobilapplikasjon for brukerne som heter Dialogg. Alt administreres gjennom TelluCare-plattformen, hvor data logges, journaler oppdateres og analyser og råd strømlinjeformes.
Videomøter. Konsultasjoner. Trening og opplæring. Påminnelser. Enkel inkludering av familie og pårørende. Innsamling av viktig sensordata
TelluVisit gjør det enklere å bo hjemme.
Et allsidig verktøy
Telluvisit passer spesielt godt for brukere som ikke har behov for fysisk hjelp, ønsker støtte til å mestre egen helse, og har nytte av regelmessig oppfølging. Det er pleie og omsorg på brukernes premisser, understøttet av avansert teknologi med et enkelt brukergrensesnitt.
For helsens del
Tidlig avdekking av helsesvikt
Redusert behov for fysiske besøk
Styrket kontinuitet i oppfølging
Fremmer sårhåndtering
Tilrettelagt samarbeid med pårørende
For rutinens del
Medisineringsstøtte
Ernæringsveiledning
Enkel opplæring i prosedyrer
Støttesamtaler
Motivasjon
Treningsøvelser

Et enklere liv, enkelt håndtert
Brukeren kan opprette enkeltmøter eller møteserier, velge tidspunkt, varighet og ukedager – tilpasset behov.
Brukerens funksjonsevne og preferanser bestemmer – som automatisk oppstart av møter eller varslingstone. Innstillingene endres enkelt i appen.
Møter kan endres eller avlyses når som helst. Varslinger sendes automatisk til helsepersonell.
Sikker kobling mot offentlige journaler via TelluCare-plattformen gir en mer oversiktlig og pålitelig helseoppfølging av hver bruker.
Én lenke for møtedeltagelse. Ingen innlogging eller nedlasting av app for tredjeparter. Møtenotater kan lagres for senere bruk.
Helsepersonell kan lese og svare på meldinger og godta eller avslå møteforespørsler. Brukeren får automatisk beskjed.
Tidspress, ressursmangel og høye kvalitetskrav er normen for moderne helsearbeidere.
TelluVisit er laget for å ikke bare avlaste, men forenkle og forbedre arbeidshverdagen, med bærekraftsaspekter som dekker både det grønne og det personlige.
Bruk av videomøter reduserer besøk som egentlig ikke krever fysisk assistanse. Sømløse videomøter gjør at hjemmebesøk kun utføres ved faktisk behov.
Treningsøvelser er viktig for god helse, men krever mye tid hjemmesykepleiere ofte ikke har. Videobasert veiledning kan gjøre oppfølging og motivasjon mer fleksible og effektive.
TelluVisit gjør at brukere med god mestringsevne kan forholde seg til færre, og de samme, helsearbeiderne for støtte og veiledning. Det bygger tillit og motivasjon.
Enkelte brukere utløser alarmen svært ofte, som fører til unødvendige utrykninger. Videomøter kan trygge brukeren, og redusere antall trykk og utrykninger.
Individuell omsorg på en enkel måte
Tellu har utviklet TelluVisit for å være verdiskapende for både helsepersonell og brukere fra første stund. Enkle brukergrensesnitt og teknologier som er laget med sluttbrukere i forsetet bidrar til å bygge tillit, lette hverdagen og skape gode resultater.
Her er et eksempel på oppsett av TelluVisit-videomøter:
Møt brukeren og kartlegg behovene. Det gjøres én gang.
Legg inn bruker i systemet.
Tilpass varslinger.
Møter kan starte automatisk eller manuelt.
Gjennomfør et kort testmøte for å sikre at alt fungerer.
Planlegg enkeltstående eller gjentakende møter med ønsket tidspunkt, varighet og deltakere.
Kalenderoversikten gir full kontroll.
Brukeren får automatisk varsling før møtet.
Start møtet med et klikk.
Inviter flere deltakere ved behov.
Skriv notater underveis – alt lagres.
Én kanal for alle samtaler
Dialogg er den primære kontaktkanalen mellom brukere og helsepersonell, og gir mulighet for personlige videomøter, innsamling av data, trening, motivasjon og en rekke andre funksjoner.
Dialogg-appen har vært i kontinuerlig utvikling i en årrekke, og har høstet stor anerkjennelse for sin brukervennlighet, allsidighet og muligheter for tilkobling til ulike sensordata.
Det er et perfekt verktøy for å skape tillit og trygghet i forholdet mellom hjemmeboende og helsepersonell.
Last ned appen:


Et lite utvalg fornøyde Tellu-kunder


















































Kontakt oss om TelluVisit
Ønsker du å vite mer om hvordan TelluVisit fungerer?
Vi er her for å svare og hjelpe.
Fyll ut skjemaet, så vil du bli kontaktet av rett person!
Ofte Stilte Spørsmål
Ja. Det er en av de store styrkene til TelluCare-systemet: Vi har blant markedets beste APIer for tilkobling av tredjepartsutstyr og data til plattformen vår, og tilpasser alle datastrømmer meget raskt og enkelt.
Mulighetene er mange, og valgene er avhengig av mestringsgraden til brukerne. Noen brukere trenger bare en smarttelefon med Dialogg-appen installert. Andre vil kanskje trenge en egen videoenhet, tilkobling til ulikt sensorutstyr, talebaserte enheter, medisindispensere og annet. Mulighetene er grenseløse og individuelt tilpasset.
TelluVisit-modulen er «hjernen» og er tilkoblet TelluCare-systemet. Den lagrer og samkjører data fra/om brukerne med alarmsentraler, responssenter og offentlige journaler. Dialogg er lenken mellom helsepersonell og brukerne, og fungerer både som kommunikasjonskanal og datainnsamler.
Man logger seg på TelluCare (og dermed TelluVisit) med ansatt-ID og SSO. Når man er inne i systemet får man oversikt over alle roller man har fått tildelt.




