Skip to content
Lukk meny
Kontakt oss
Kundeportal ️
Kontakt oss
Kundeportal ️
shutterstock_2247626273

Våre referanser

Våre løsninger er utviklet for å gi mer trygghet for brukerne, og lette hverdagen for de ansatte i helsetjenesten. Brukeren står i sentrum og vi jobber tett med helsearbeidere som kjenner arbeidsoppgavene best.

Sykehus2

Halden kommune gikk fra fire ustabile skjermer under armen, til ett trygt nettbrett i hånden

Det er ingen tvil om at kontinuerlig tilsyn er en svært tids- og ressurskrevende tjeneste. Tjenestemottakeren har som oftest svært komplekse diagnoser, og behøver tilsyn fra helsepersonell døgnet rundt. Hvordan kan en slik tjeneste utføres på en like trygg, men mer ressurs- og kostnadseffektiv måte?

Les hele saken

Tellhumans some-launch-06

 

masma48340-1-510x340Fra analogt til digitalt – Indre Østfold kommunes velferdsteknologireise

Indre Østfold kommune har satset på tryggere helsetjenester for brukerne og en enklere hverdag for de ansatte. Les mer om deres erfaringer med velferdsteknologi.

Les hele saken

lisa-scaled-aspect-ratio-3-2-510x340Digital hjemmeoppfølging av barn i hjemmesykehus fører til positiv kvalitetsmessig endring

Les om erfaringene AHS-avdelingen ved Ahus har gjort seg med Digital hjemmeoppfølging (DHO).

Les hele saken

helseteknologi-510x340Les om Bergen kommunes erfaringer med Digitalt tilsyn

Digitalt tilsyn i Bergen kommunes hjemmetjeneste fører til mer privatliv og økt trygghet for både brukere, pårørende og ansatte.

Les hele saken

ima132461-510x340Teknologi gir økt trygghet og livskvalitet for pasienter

Kamera fra Axis og software-applikasjon fra Tellu fører til økt livskvalitet for innbyggerne i Grimstad kommune.

Les hele saken

kollegavarsling-600x400Digitalt tilsyn bidrar til smittebegrensning

Hos Økernhjemmet har Digitalt tilsyn bidratt til bedre trygghet for både medarbeiderne og beboere om natten samtidig som tjenestekvaliteten opprettholdes, også under koronapandemien.

Les hele saken

asle-nystad-nyresvikt2-1-scaled-aspect-ratio-3-2-510x340«Sykehuset oppleves som nærmere» 

 

For nyrepasienter med hjemmedialyse har digital hjemmeoppfølging gjort hverdagen både lettere og tryggere.

Les hele saken

trygghetsalarm-scaled-aspect-ratio-3-2-6-510x3404G-trygghetsalarmer forbedrer helsetjenesten

Lillesand kommune er en av de første kommunene som har byttet ut alle trygghetsalarmene hos hjemmeboende eldre med kun 4G-trygghetsalarm. Det er det gode grunner til.

Les hele saken

2-responssenteret-august-2018-redigert-scaled-aspect-ratio-3-2-600x400Her møtes eldre og trengende med trygghet og varme

I dag er over 2.000 brukere i Bærum kommune koblet opp på Tellus responssenter og de nyter godt av velfungerende velferdsteknologi.

Les hele saken

Innovasjonssamarbeid

Avstandsoppfølging av koronapasienter

Vi har utviklet en løsning i tett samarbeid med Bodø kommune som legger til rette for at pasientene bor hjemme og får oppfølging på avstand. Nå anvender Bodø denne løsningen til nye formål.

img-5725-scaled-aspect-ratio-3-2-600x400

15-responssenteret-august-2018-scaled-aspect-ratio-16-10-800x500Forenkler kommunens oppfølging av brukere

Integrasjonen mellom Tellus responstjeneste og kommunenes elektroniske pasientjournal via Velferdsteknologisk knutepunkt forenkler oppfølging av brukere.

Les hele saken

dsc4268-scaled-aspect-ratio-3-2-510x340Hendelsesstyrt kamera i pasientvarslings­systemet

Det nye pasientvarslingssystemet hos Sauda Distriktsmedisinske senter gir en ekstra trygghet for pasienter og pårørende, og gjør det lettere for pleierne å gi rask respons der det trengs.

Les hele saken